NoScript Tracker
Cette formation est proposée sous forme de formation présentielle et à distance. En savoir plus

Description

Objectives

At the end of this training, the participant should be able to:

  • Register a company and its staff

  • Know the specificities of employment contracts

  • Know the important work and social laws

  • Know the main paid holidays

  • Calculate the social contributions on remuneration

  • Calculate the taxation on remuneration

  • Calculate the remuneration from gross to net

  • Know the mandatory monthly employer‘s declarations.

Programme
  • Gross Element of the remuneration

    • Salary periodic

    • Salary non-periodic

    • Salary per hour / monthly salary

    • Overtime

    • Hours with supplement

    • Benefits in kind:

      • Meal vouchers / canteen

      • Housing staff

      • Company car

  • Social security and social contributions

    • CCSS

    • CNS und Dependency

    • AAA

    • CAE

    • CNAP

    • Employer’s Mutuality

    • Payment of sickness leaves

  • Taxation

    • Tax card

    • Tax classes

    • Tax deductions

    • Tax credits

    • Tax schedule

  • Net salary

    • The components from gross to net in detail

    • Assignment of salary

    • Salary calculation

The training will give a short theoretical introduction to the calculation of remuneration and will be mainly based on practical exercises.

Target audience

HR specialists or Managers, Payroll employees, Accountants or staff who have to manage and calculate remuneration. Basis knowledge of salary calculation is an advantage.

Certification

A certificate will be issued by the House of Training and co-signed by the "Ministère de l'Education nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse".

This certificate will be awarded to participants who have completed the entire programme with a minimum attendance rate of 80% and who have successfully taken part in the final skills assessment.

 


Conditions

Support de cours

Pour des raisons de respect de l'environnement veuillez noter qu'aucun support papier ne vous sera fourni lors de votre formation. Votre support de cours peut être téléchargé gratuitement avant le début du cours via notre portail client (télécharger ici le guide du portail client). Vous pourrez ainsi le consulter sur l’écran de votre appareil mobile ou l'imprimer en cas de besoin. Si votre inscription a été effectuée par un responsable formation de votre entreprise veuillez le contacter pour qu'il puisse vous y donner accès ou vous l'envoyer.

Location
Chambre de Commerce Luxembourg
7, rue Alcide de Gasperi
L-1615 Luxembourg
Luxembourg
Calculate the itinerary

Sessions et horaires

Télécharger le planning (PDF)

  • Wed 19.11.2025

    08:30 à 16:30

    7H

    Payroll - Advanced

    Chambre de Commerce Luxembourg

  • Fri 21.11.2025

    08:30 à 16:30

    7H

    Payroll - Advanced

    Chambre de Commerce Luxembourg

  • Fri 05.12.2025

    08:30 à 11:00

    2H30

    Examen

    Chambre de Commerce Luxembourg

Télécharger le planning (PDF)

  • Wed 24.06.2026

    08:30 à 16:30

    7H

    Payroll - Advanced

    Chambre de Commerce Luxembourg

  • Wed 01.07.2026

    08:30 à 16:30

    7H

    Payroll - Advanced

    Chambre de Commerce Luxembourg

  • Tue 07.07.2026

    08:30 à 11:00

    2H30

    Examen

    Chambre de Commerce Luxembourg