Description
Objectives
At the end of this training, participants will be able to:
Know the evolution of the job market, the motivations, the specificities of a company and its environment
Develop and control an employer's brand
Identify the appropriate media for dissemination
Calibrate an employer offer to attract and retain talent (values, management, package, benefits...)
Programme
Job Market
Evolution
Analysis of the company and its environment
Identifying talents and motivations
The employer brand
Definition and challenges
Differentiating values of the company
Development and enrichment
Communication
Internal and external broadcasting media
Communication strategy
An employer offer adapted to attract and retain talent
"Employee experience"
"Employee advocacy"
Values and leadership
Packages/Benefits
Measuring the impact of your employer brand: performance indicators / actions to be implemented
Target audience
This training is particularly aimed at company managers, HR and/or Marketing/Communication departments wishing to work on a project to (re)enhance the employer brand.
Conditions
Support de cours
Pour des raisons de respect de l'environnement veuillez noter qu'aucun support papier ne vous sera fourni lors de votre formation. Votre support de cours peut être téléchargé gratuitement avant le début du cours via notre portail client (télécharger ici le guide du portail client). Vous pourrez ainsi le consulter sur l’écran de votre appareil mobile ou l'imprimer en cas de besoin. Si votre inscription a été effectuée par un responsable formation de votre entreprise veuillez le contacter pour qu'il puisse vous y donner accès ou vous l'envoyer.
Location
L-1615 Luxembourg
Luxembourg